Gemeenschap

Betrokken in Heesch

Scouting Heesch is al decennia lang volop actief in de Heesche gemeenschap en vaak aanwezig bij publieke momenten. We willen er in eerste instantie zijn om zo veel mogelijk kinderen te vermaken, maar ook volwassenen kunnen gedurende het jaar regelmatig rekenen op de hulp en aanwezigheid van Scouting Heesch.

De maatschappelijke functie van de  vereniging is op diverse momenten zichtbaar. Dat begint ieder jaar met de organisatie van de Kerstboomverbranding, inclusief het knutselen van lampionnen voor alle basisschoolkinderen van Heesch. Ook bezorgen we met Pasen paasmandjes bij zieke mensen, in samenwerking met ziekenvereniging de Horizon, de St. Petrus Bandenkerk en diverse basisscholen. Leden van Scouting Heesch zijn ieder jaar met een grote groep aanwezig bij de Nationale Dodenherdenking en lopen tevens een stille tocht. Tot slot zijn onze Rowans & Sherpa's ieder jaar betrokken bij het organiseren van activiteiten voor de Heesche jeugd tijdens Koningsdag (i.s.m. het Oranjecomité).

In het verleden bouwden we grote objecten van ons pionierhout voor de jeugd tijdens het jaarlijkse Heesch Presenteert. Inmiddels hebben we al enkele jaren een object staan op de slotdag van kindervakantieweek Mini Heesch. Waar wij een gezamenlijk doel zien, staan we ook voor andere Heesche clubs klaar!

Jaarlijks zien Heeschenaren de leden van Scouting Heesch ook inzake een aantal financiële acties. Die zijn er niet alleen om de contributie voor onze jeugdleden zo laag mogelijk te houden, maar ze zijn er ook om iets terug te doen voor onze gemeenschap. Zo bakken we op de laatste dag van het jaar traditiegetrouw Oliebollen voor vele Heeschenaren. In het voorjaar collecteren wij voor Jantje Beton, een organisatie die zich inzet om kinderen overal in Nederland buiten te laten spelen. In de herfstvakantie komen onze jeugdleden langs de deuren op zoek naar karweitjes voor de actie heitje voor een karweitje. Daarnaast zamelen we bij ons clubgebouw en bij Jumbo Wiegmans frituurvet in dat daarna gerecycled wordt.