Wat is Scouting?

Het doel van Scouting is om een programma aan te bieden voor een plezierige beleving van de vrije tijd van meisjes en jongens. Hiermee wordt een bijdrage geleverd aan de vorming van hun persoonlijkheid. Alle activiteiten, waaruit het spel bestaat, zijn gebaseerd op zogenaamde ‘interessevelden’ waaronder: Buitenleven, Dienstvaardigheid, Expressie, Ontdekken, Sport en Spel.

Wekelijks bereiden onze getrainde jeugdbegeleiders een nieuw programma voor de kinderen voor. De programma's zijn divers en passend op brede interesses die kinderen hebben. Spelenderwijs actief bezig zijn, maar vooral ook persoonlijk en samen ontwikkelen staan daarbij centraal.

Scouting Heesch heeft als motto: ‘Bij Scouting Heesch doen we het samen’, want samenwerken is de sleutel tot grootse dingen. De volgende – op leeftijd ingerichte – speltakken zijn actief: Bevers, Welpen, Gidsen, Scouts, Rowans en Sherpa’s, de Boomstam en ’t Oude Bos. Scouting Heesch is een organisatie welke een grote mate van (maatschappelijke) verantwoordelijkheid hoog in het vaandel heeft staan.

Kijk bij onze leeftijdsgroepen