Leeftijdsgroep

Leeftijd Gemengd

‘t Oude Bos

De naam alleen al verraadt dat dit de speltak is met de oudste leden. En dat klopt, leden stromen vanuit 'de Boomstam' al sinds 2001 door. Hierdoor is er een ruime leeftijdsspreiding ontstaan en onze oudste leden hebben dan ook al een tijdje geleden Abraham en Sarah gezien.

Leden van 't Oude Bos zijn veelal oud jeugdbegeleider en worden gekscherend ook tOBbers genoemd. Over de jaren heen hebben we heel wat leden weten te verzamelen en zijn we eigenlijk de grootste speltak met bijna 100 leden.

Onze basis is de ondersteuning aan Scouting Heesch. Bij grote en kleine activiteiten kunnen Stamleden bijspringen, denk hierbij aan de Oliebollenactie, Opening Scouting Jaar, schoonmaken Elleboog, spooktochten, de Explorer, onderhoud aan het gebouw en directe omgeving en natuurlijk de organisatie van een gezamenlijk jubileumkamp.

Natuurlijk organiseren wij ook activiteiten voor de groep zelf, deze zijn zeer uiteenlopend door de grootte van de groep en de leeftijdsspreiding. Tijdens de Stamraad wordt o.l.v. het eigen bestuur het afgelopen jaar doorgenomen en het volgende jaar gepland. Omdat we geen vast opkomstmoment hebben worden contactpersonen van activiteiten de link met het bestuur.  Activiteiten die we door de jaren heen doen zijn bijvoorbeeld de Stamraad met BBQ, Kamelentrofee (hike weekend), Relaxweekend, ouderkind activiteit, Fridaynight  (3* een gezellig avond programma) en het Ardennenweekend.

In het verleden zijn we ook op kamp geweest in Portugal en in Genève en in 2019 zijn er twee nieuwe activiteiten: Mystery weekend en het festival BOStival. Zo is er voor iedere groep elke maand wel 1 of meerdere activiteiten waar men aan deel kan nemen.

Wij zijn herkenbaar aan de zwarte shirts en vesten met ons logo, er is geen officieel uniform voor ons.

Instroom voor onze speltak gaat vaak via de vereniging, maar ook geinteresseerden van buiten de club kunnen zich melden. Heb jij hart voor Scouting Heesch en wil je jezelf daarvoor inzetten? Aarzel dan niet om ook met ons contact op te nemen.

Neem contact met ons op
15 mei