Leeftijdsgroep

Leeftijd Gemengd
18-23 jaar

De Boomstam

De Boomstam is de zeer actieve groep met meiden en jongens van 18 tot 23 jaar. De meeste van de leden zijn actief als staflid bij een andere speltak, maar kunnen door het bestaan van deze extra speltak ook activiteiten doen met leeftijdsgenoten. De Boomstam werd opgericht op 1 april 1996, toen een moeraseik werd geplant naast het scoutinggebouw. Een boom met een verhaal, dat je alleen te horen krijgt als je zelf een echte boom bent.

Op het moment dat je bij de groep komt, begin je als spreekwoordelijke eikel. Tijdens het eerste scoutingweekend van het jaar (het Eikel-tot-Boomweekend) worden deze nieuwelingen uitgedaagd met diverse opdrachten. Aan het eind van het weekend worden ze letterlijk geplant in de aarde, waarna ze verder door het leven gaan als een echte boom. Als iemand te oud is voor de Boomstam, verkast hij of zij naar het Oude Bos.

Gedurende het jaar zijn er een aantal vaste bijeenkomsten. Drie keer per jaar vindt er een PPP plaats, dat staat voor Pivo Privé Project. Dus, een activiteit die door een bepaald groepje in het geheim wordt georganiseerd voor de rest van de leden van de Boomstam. In januari vindt daarnaast jaarlijks de Midwinterbarbecue plaats.

De Boomstam gaat ook ieder jaar op kamp, maar omdat veel van onze leden jeugdbegeleider zijn, doen wij dat niet in de zomer. Rond de meivakantie vindt de Pileka plaats, het PIvo-LEnteKAmp. Het is het hoogtepunt van ieder Boomstamjaar. Tijdens deze (kleine) week doen de Boomstammers uitdagende activiteiten op een bijzondere locatie in Nederland.

02 jun
PPP3