Rowans & Sherpa's

Leeftijd Gemengd
Bijeenkomst Maandag 19:00-21:00

De Rowans & Sherpa's

Hey! Wij zijn de Rowans en Sherpa’s! Jongens en meisjes tussen de 15 en 18 jaar en wij zijn de oudste jeugdgroep van Scouting Heesch. Omdat wij net wat ouder zijn dan de andere jeugdleden binnen onze vereniging zijn, organiseren wij alles zelf - uhumm...  ;) maar ook omdat we gewoon de allerbeste zijn  - Niets is bij ons te gek, bijna alles kan!

Maandagavond

Iedere week komen wij op maandagavond tussen 19:00 en 21:00 bij elkaar om bezig te zijn met een door onszelf georganiseerd programma. Iedere week is een ander tweetal van onze leden aan de beurt om de leiding te nemen. We verzinnen de gekste en leukste dingen: van buik-schuif-honkbal tot neus-verven en van laser gamen tot een zelfgemaakte escape room! Door het zelf te doen leren we ook direct de eerste vaardigheden om later zelf jeugdbegeleider te zijn.

Friday-night

Bijna iedere vrijdagavond hebben wij een informele chill avond waar gezelligheid voorop staat. We kletsen en feesten, we bakken lekkere bitterballen en drinken een (alchoholvrij) biertje. Omdat je samen met je leeftijdsgenoten aan het chillen bent, is het altijd een gezellige boel!

Weekenden

Een aantal keer per jaar gaan we er samen een weekend op uit. Zo bezoeken we soms een gave stad, of gaan helemaal back-to-basic. We kamperen vaak en koken op grote kampvuren. Al deze weekenden organiseren we helemaal zelf.

Kamp

Het hoogtepunt van ons jaar vindt plaats in de eerste 12 dagen van de zomervakantie. Dan gaan we op kamp! We kiezen zelf waar we naar toe gaan, vaak in het buitenland. Zo hebben we de laatste paar jaren flink wat plekken in Europa bezocht: Zweden, Schotland, Oostenrijk, Luxemburg, Duitsland, België. We werken er zelf hard voor om het geld bij elkaar te krijgen, zodat we verder weg kunnen op kamp. Wie weet waar we de komende jaren allemaal nog komen?

Begeleiders

Wij vinden dat we al lang genoeg bij scouting zitten om onze eigen boontjes te kunnen doppen, dus hebben wij geen leiding meer. We worden wel geholpen door de begeleiders die hieronder op de pagina staan te schitteren.  Zij hebben allemaal al vele jaren ervaring binnen scouting.

Kom eens kijken!

Ben je tussen de 15 en 18 jaar en wil jij al deze gave dingen ook meemaken? Denk dan vooral niet dat je te oud bent om nog bij onze club te komen. Kom vooral een keertje kijken als het je leuk lijkt! Op maandagavond ben je  altijd welkom. Dus misschien tot snel!

Groetjes de Rowans en Sherpa’s

Kom je ook een keer kijken?
06 jul
Zomerkamp
Rowans & Sherpa's
24 aug