Leeftijdsgroep

12-15 jaar
Bijeenkomst Maandag 18:30-20:30

Welkom bij de Scouts

De scouts zijn een groep enthousiaste, avontuurlijke jongens die samen met elkaar hun grenzen willen verleggen. Door middel van uitdagende activiteiten worden de scouts steeds maar weer op de proef gesteld.

Bij de scouts worden erg veel verschillende activiteiten gedaan. Dat maakt scouting juist zo leuk. We pionieren torens en keukens, we kamperen in de bossen, we gaan fikkie stoken, we beoefenen sport & spel, we koken, we lopen uitdagende tochten. Kortom, te veel om op te noemen!

Aan het begin van het scoutingjaar wordt de groep opgedeeld in ploegen. Een ploeg is een groepje scouts met wie je goed kan opschieten. Samen met je ploeg ga je door middel van samenwerking alle uitdagingen aan.

De scouts worden begeleid door een enthousiast stafteam. Deze ervaren stafleden bedenken elke week weer een leuk en actief programma. Aan de stafleden kun je alles vragen en vertellen, ze staan altijd voor je klaar.

Een paar keer per jaar gaan we samen op weekend. Zo is er een nieuwelingen weekend, speciaal voor alle nieuwe scouts. Ook gaan we elk jaar op RSW, dit zijn de Regionale Scouting Wedstrijden. De Explorer is een uitdagend hike weekend, waar we in kleine groepjes een tocht lopen. Tenslotte hebben we nog een thema weekend waar alles draait om een bepaald thema, zoals bijvoorbeeld Wie is de Mol?

Het hoogtepunt van het scoutingjaar is het zomerkamp. In de zomervakantie trekken we er samen een week op uit. We overnachten in tenten en doen heel de week leuke en uitdagende dingen. Iets wat je absoluut niet wilt missen!

Klik hieronder verder als het leuk lijkt om een keer mee te doen!

Kom je ook een keer kijken?
07 apr
Rommelmarkt
Bevers, Welpen Bamviertjes, Welpen Giuseppe, Welpen Shanti, Welpen Beppino, Gidsen, Scouts, Rowans & Sherpa's & Kader
12 apr