Over Scouting Heesch

De geschiedenis van scouting gaat terug tot 1899, het jaar waarin de Britse Lord Baden-Powell een organisatie oprichtte waarbij jeugd de kans kreeg om de natuur te ontdekken, te overleven, eten te vinden, sporen te volgen en nog veel meer. Een beweging die over de hele wereld navolging kreeg en in 1910 ook in Nederland van de grond kwam. Het duurde toen nog tot 1947 voordat Scouting Heesch werd opgericht, maar ook dat is natuurlijk al een flink tijdje geleden.

70 jaar

In 2017 vierde Scouting Heesch haar 70 jarig bestaan. Lange tijd is onze club dus al onderdeel van de Heesche gemeenschap en ruim 40 jaar houden wij onze bijeenkomsten in ons clubgebouw ‘De Elleboog’ aan de Leekenstraat.

Bij Scouting Heesch zijn letterlijk honderden Heeschenaren betrokken. Hetzij als jeugdlid, betrokken ouder, kaderlid of een van de vele vrijwilligers die aan ons verbonden zijn via onder andere de Boomstam en 't Oud Bos. Samen zijn wij een club die wekelijkse leuke activiteiten bedenkt en uitvoert met de Heesche jeugd. De verscheidenheid aan activiteiten en verbintenis met de natuur brengt onze leden al sinds jaar en dag veel plezier.